פז בנייה בתכנית "דסקטופ" בערוץ החיים הטובים על משרדי פלייסטודיו
TheMarker Labels [גלית בן חמו, פורסם ב-11.08.21] ()
הכשרת עובדים לקבלני משנה, מסלול הכשרה למנהלי הפרויקטים ומעקב צמוד אחר כל פרויקט — השיטתיות שבה מתנהלת קבוצת פז בנייה מאפשרת לה לצלוח את האתגרים בענף עבודות הגמר בבנייה
אנחנו מתנהלים כיחידת עילית בתחום עבודות הגמר", מתאר אילן קרסילובסקי, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת פז בנייה. שיטת העבודה של החברה במשרדים ובשטח מחלחלת מבעלי החברה, מנהלי הצוותים ועד לעובדים ולקבלני המשנה בשטח. בזכות השיטה ויכולותיה מסיימת החברה אינספור פרויקטים בהצלחה זה יותר משלושה עשורים. "האקוסיסטם שלנו שם בראש ובראשונה את מערכת היחסים בין הלקוח, העובד והספק לטובת פרויקט מוצלח וללא שום התפשרות. כבר לפני שנים הבנו כי התרבות הארגונית לא פחות חשובה מהאסטרטגיה של החברה.
חברת פז בנייה נוסדה בשנת 1989 ונמצאת בבעלות ובניהול משותף של ניצן פז ואילן קרסילובסקי. נכון להיום הפכה החברה לקבוצת חברות מהוותיקות בתחום עבודות הגמר, ההתחדשות העירונית וההשקעות מעבר לים, בעיקר בפורטוגל ובארצות הברית.
"בתחילת שנות ה־2000, כאשר היינו שותפים בבניית מתחם אנדרומדה ביפו, מנתה הקבוצה יותר מ־110 עובדים שכירים", מספר פז על שיטת העבודה בחברה: "במשך השנים הפכנו אותם לקבלני בית בתחום הבינוי והגמרים, וכיום הם עובדים רק איתנו. כל צוות שבנינו מתמחה בתחום אחר – תקרות מיוחדות, גבס וצבע, ריצופים ועוד – כשלכל קבלן בית בנינו גם תוכנית לבניית העסק שלו. כך יצרנו מתכונת של עבודה ממושכת יותר באתר, קיצרנו את הזמנים של כל פרויקט והבאנו להתייעלות בעבודה. נוצר מצב של Win-Win לכל הצדדים – למזמיני הפרויקט, לקבלני המשנה, לעובדים המנהלים ולנו כחברה.
ניהול הדוק ואינטנסיבי
קבוצת פז בנייה מנהלת פרויקטים בהיקפים שנעים בין 3,000 מ"ר ועד 20,000 מ"ר ברמת מעטפת ומביאה אותם אל סופם בזמן ממוצע של שלושה עד ארבעה חודשים בלבד. הקבוצה מתמקדת בתחום עבודות הגמר בבנייה של משרדים ומתחמים מסחריים. ברזומה העשיר שלה ניתן למצוא לקוחות כמו קופת חולים כללית, ONE, Orange, חברת מי עדן, חברת אלביט, חברת playstudio, בנק דיסקונט, proofpoint, MKS, אקווה סקיורטי, Alph Bio, ופירמות כמו שיבולת משרדי עורכי דין, שקל משרדי עורכי דין ועוד. "תעודת האיכות והמצוינות שלנו באה לידי ביטוי בשני אופנים", מסבירים פז וקרסילובסקי: "האחד – 30%-40% מהפרויקטים השנתיים שלנו מגיעים מלקוחות חוזרים. השני – שהחברות שבבעלותנו מעולם לא נתבעו או תבעו אחרים, ומדובר בחברות שקיימות יותר מ־30 שנה.
פז בנייה בתכנית דסקטופ על משרדי פלייסטודיוקרדיט: פז בניה
בחברה מועסקים מנהלי פרויקטים בכירים עם ניסיון של יותר מ־20 שנה, שמכונים "מובילי דרך", הצמודים לנהלים ולתוכניות עבודה ברורות של החברה. "כל פרויקט הוא עולם ומלואו, וחשוב לנו שיתנהל בצורה איכותית ומקצועית. כל הפרויקטורים שלנו הם יוצאי יחידות מובחרות עם ניסיון, וזה המפתח שמאפשר להם להתמודד בקור רוח עם מצבי לחץ. כל מנהל פרויקט חדש שנקלט, עובר מסלול הכשרה תחת מנהל ותיק במשך שנתיים, ורק אז הוא יכול לנהל באופן עצמאי פרויקט, ועדיין בחסות 'מוביל דרך'". עם זכיית החברה במכרז על פרויקט, מתבצע פירוק של מרכיביו לגורמים במחלקת תכנון וביצוע. "מנהל הפרויקט מקבל לו"ז של אספקה, כך שברגע שיצאנו לדרך כולם יודעים בדיוק מתי מסתיים הפרויקט. בכל שבוע מתנהלות ישיבות בשטח בניצוחו של מנהל הפרויקט עם המפקח על הפרויקט מטעם המזמין, האדריכל וקבלני המשנה. מעבר לזה, מתקיימת פגישה שבועית של מנהל הפרויקט עם אחד מהמנכ"לים המשותפים של החברה, ואם מתעורר עיכוב כלשהו, מיד מרימים דגל, וכבר באותה ישיבה, או ברמה של יום יומיים לאחר מכן פותרים את העניין".
כל אחד בתחומו
פז וקרסילובסקי, הבעלים והמנכ"לים המשותפים של קבוצת פז בנייה, חולקים ביניהם את תחומי אחריות הניהול. ההתמקדות של ניצן פז מופנית בעיקר לחברה היזמית ולהתחדשות העירונית ושל אילן קרסילובסקי מופנית לניהול החברה הקבלנית לעבודות הגמר. לצד זה, הם מנהלים את הפעילות של החברה בארץ ובחו"ל באופן משותף. "המעורבות שלנו בכל הפרויקטים היא גבוהה", מסביר קרסילובסקי. "אנחנו מקפידים לשמור כל העת על סטנדרטים גבוהים מאוד ולצד זה דוגלים ביצירת תרבות של שיפור מתמיד". החברה הוקמה בידי פז לאחר שחזר מעבודות בנייה בניגריה, שם הבין את הצורך העמוק לבינוי גמרים בעיקר במשרדים. קרסילובסקי הצטרף כשותף בחברה בתחילת שנות ה־2000. "זו שותפות שהיא הרבה מעבר למקצועית. אנחנו חברים ומשפחה לכל דבר ועניין, וההבנה בינינו היא הרבה מעבר לשותפות רגילה. אני מאמין שאופי היחסים בינינו עובר הלאה לכלל העובדים בחברה, שכל אחד מרגיש אליה שייכות, כולל העובדים בארצות הברית ובפורטוגל".
שיטת העבודה היסודית והמקצועית זרה בענף הבנייה הישראלי, ולשאלת בחירתם להתמיד במצוינת, מסביר בפשטות קרסילובסקי: "הבנו שמשך זמן הביצוע בדרכים של מצוינות יהיה קצר יותר מאשר לבצע את אותו דבר פעמיים. אנחנו לא מנסים למצוא קיצורי דרך ולא מעגלים פינות, והחשיבה הזו מושרשת מלמעלה ומסתעפת לכל כיוון בחברה. אנחנו עקביים בשמירת בחירת המוצרים של האדריכל והמזמין, ולא מחפשים שווה ערך או מוצרים זולים יותר כדי לבצע אותם".